11 Αυγ 2013

Feedspot: ένας πολύ καλός αντικαταστάτης του Google Reader

Η συνήθεια δεύτερη φύση, λένε, και στην περίπτωση της καθημερινής μου ενημέρωσης δεν αποτελεί εξαίρεση, αν και κάθε μέρα προστίθενται νέοι τρόποι και υπηρεσίες για να βομβαρδίζομαι με πληροφορίες! 
Το Google Reader ήταν ένα εργαλείο (έπαψε η λειτουργία του 1/7/13), μέρος της καθημερινής μου ενημέρωσης. Με βόλευε ο τρόπος που είχα οργανώσει τις ιστοσελίδες, με βέβαια καθημερινά αρκετά διαβασμένα αλλά και 1000+ αδιάβαστα άρθρα, αλλά τι σημασία είχε; Ήταν πάντα εκεί, έτοιμα για αναζήτηση στους αντίστοιχους φακέλους που τα είχα  εντάξει.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της υπηρεσίας Google Reader ήταν το ότι ήταν όλα τα feeds σε έναν τόπο, ανεξάρτητα της θεματικής κάθε σελίδας. Το "νοικοκύρεμα" ήταν δική μου υπόθεση.
Για παράδειγμα, μπορεί τώρα να εμπλουτίζεται η ενημέρωσή μου με τα news feeds του Scoop.it με διαμοιρασμό νέων από άλλα μέλη που ακολουθώ εκεί, αλλά είναι μάλλον περιορισμένη η ενημέρωση αφού εστιάζεται σε συγκεκριμένα θέματα, αφού το scoop.it λειτουργεί ακριβώς έτσι: ως υπηρεσία content curation. 
Το ίδιο συμβαίνει και με το δίκτυο Future Library: εξειδικευμένα θέματα και πολλαπλά αναρτημένες δράσεις από πολλά μέλη-βιβλιοθήκες που αποθαρρύνει το να διαβάζει κανείς το blog ή τα feeds της αρχικής σελίδας. Για θέματα διαφορετικά θα πρέπει να πάω και σε άλλες πύλες (πχ εφημερίδων) ή ιστοσελίδες (πχ Google News) ή σε μεμονωμένες ιστοσελίδες που με ενδιαφέρουν. Κι έτσι φυσικά πολλά που θα ήθελα να έχω πρόσβαση μου διαφεύγουν.
Η ενημέρωση πάλι στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Google+, Twitter κλπ.) με σαφώς μεγάλη θεματική ποικιλία, καταντά πολύ κουραστική και χρονοβόρα γιατί υπάρχει πολύς "θόρυβος", δλδ νέα ή σχόλια που δεν με ενδιαφέρουν.

Μου στοίχισε η παύση του Google Reader. Αρκετές εναλλακτικές λύσεις προέκυψαν, δοκίμασα αρκετές (Onefeed, Feedly κλπ.) και τελικά κατέληξα στο Feedspot, έναν social RSS reader που μοιάζει πολύ στη λειτουργία του με το Google Reader: λιτή σχεδίαση, οργάνωση σε φακέλους, επιλογή προβολής όλων ή μόνο των αδιάβαστων άρθρων, προβολή σε λίστα ή εκτενή θέαση, εισαγωγή/εξαγωγή του αρχείου σε OPML κλπ.  Και όλα αυτά, και προφανώς κι άλλα, στη free version!
Για πρόσθετες advanced επιλογές θα πρέπει να έχουμε pro ή gold account, αλλά δίνει τη δυνατότητα να τις αποκτήσουμε αν προσκαλέσουμε 10 άτομα στο Feedspot και εγγραφούν στην υπηρεσία.

Δοκιμάστε το, νομίζω αξίζει τον κόπο!
by aikker

1 σχόλιο:

Δάφνη Χρονοπούλου είπε...

Κι εγώ έχω ταλαιπωρηθεί που έκλεισε.
Θα το δοκιμάσω.